De juiste stofjes op de juiste plek

Ineke Eebes

Ineke Eebes

Ineke is Orthomoleculair Natuurgeneeskundig Therapeut met als specialisatie depressie,burn-out en verslaving.

Stress

Een goed uitgebalanceerd, voedzaam dieet is essentieel voor het behoud van een goede mentale en fysieke gezondheid.  

Foodcraft

Ineke Eebes

CONTENT CREATOR

Ineke is orthomoleculair therapeut gespecialiseerd in depressie en burn-out. 

Omega 3 pannenkoek

Waar omega3 (visolie) goed voor is? Waar moet ik beginnen….. Laten we het er hier op houden dat je het echt nodig hebt voor zowel de ontwikkeling als het gezond houden van je hersenen. Omega3 speelt ook een grote rol in stress. En dan vooral het verminderen er van. Chiazaden zitten boordenvol omega3 en is dus goed met regelmaat te eten (het kan wel iets bloeddrukverlagend weken). Ook andere zaden en pitten bevatten Omega3 dus een goeie aavulling op je dagelijks dieet. Hier een leuk receptje voor kinderen.

Ingredienten

2 ei

1 banaan

1 eetl. amandelmeel,

1/2 eetl. bakbananenmeel

een halve eetl chiazaden

snufje zout

Bereiding

Mix alles met een staafmixer door elkaar. Lekker bakken in boter of kokosvet.

Toppen met omega 3 zaden mix, rauwe cacao en agave siroop en eventueel blauwe bessen. 

 

bon apetit!

We moeten dus voldoende water drinken want het is goed voor je hart, brein en gezondheid. Verder bestaat ons lichaam gemiddeld voor 70% uit water. Een belangrijk deel daarvan zit in het bloed en in de hersenen. Ons bloed bestaat voor 92% uit water en onze hersenen voor 90%. 

Voedingsvezels (vezels) zijn belangrijke stoffen voor een gezonde spijsvertering. Ze dragen ook bij aan een verzadigd gevoel na het eten. En ze verminderen het risico op hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en kanker.

Vitamines krijg je in kleine hoeveelheden binnen via je eten en drinken. Dat wisselt van enkele microgrammen tot tientallen milligrammen. Ze leveren geen energie. 

Volg mij op 

Voor inspiratie en tips – volg @holymayo op Instagram. Welkom!